Espresso 2 – stan prac budowlanych 10 sierpnia 2014

Minęło blisko 3 tygodnie od poprzedniej relacji i w mniejszym budynku przybyło piętro, tam 3 piętro jest na ukończeniu. Podobny „przyrost” jest w większym budynku, tam rozpoczęła się budowa 2 piętra. Różnica między budynkami to jedno piętro, podobnie było w przypadku I etapu.

W porównaniu jednak do I etapu można zauważyć spore opóźnienie w pracach. Harmonogram budowy zakłada osiągnięcie stanu surowego zamkniętego 15.08.2014, a to już się nie wydarzy patrząc na obecne zaawansowanie prac. Tak wyglądał I etap po podobnym czasie od uruchomienia budowy http://espresso.waw.pl/budowa-osiedla-espresso/stan-prac-budowlanych-13-lipca-2013/ Różnica w zaawansowaniu prac jest ogromna. Nabywcy mieszkań w II etapie są niedoinformowani i nie wiedzą jak wygląda sytuacja pozwolenia na budowę i dalszych działań przy budowie. Jeśli są osoby, które mają więcej informacji w tym temacie, to zapraszam do komentowania.

Prace często są prowadzone do godzin wieczornych. Szacunek dla operatorów dźwigów. Na takiej wysokości, w małej kabinie, w upalny letni dzień warunki muszą być lekko mówiąc nieprzyjemne, a do tego trzeba się dobrze skupić na tym co poniżej. Zdaje się, że w pracach pomaga nawet ochrona budowy – dzisiaj, w niedzielę o godz. 9 rano jeden z panów radośnie piłował oznajmiając mieszkańcom I etapu nowy dzień ;-) No tak, I etap ma już swój regulamin porządku domowego, II jeszcze nie, można piłować o dowolnej porze poza ciszą nocną.

Zapisz się do newslettera i dostawaj powiadomienia o aktualizacjach na Blogu.

Tagi: ,
Napisano w Budowa, II etap budowy
95 komentarzy, opinii i uwag dla “Espresso 2 – stan prac budowlanych 10 sierpnia 2014
  1. Zakapior pisze:

    Ok 15 lutego rusza budowa 2 i 3 etapu

  2. skoski12 pisze:

    21 stycznia był jakiś ruch na budowie. Odpalili na chwilę dźwigi, pojeździli koparką. Byli też na chwilę geodeci i coś mierzyli. Może budowa w końcu ruszy i obecnych mieszkańców przestanie straszyć szkielet budowli a nowi mieszkańcy się uspokoją.

  3. Iza pisze:

    Zakapior a skad masz taka informacje???

  4. Zakapior pisze:

    Za kilka dni rusza budowa 3 etapu

  5. Marta pisze:

    Cos nowego wiadomo??

  6. Vicinus pisze:

    Dla wyjaśnienie wątpliwości, wojewoda nigdy nie przekazał po wydaniu decyzji sprawy do PINBU, nie wiem dlaczego Ronson rozpowszechnia takie informacje.

    Wojewoda decyzją z 27.11.2014 uchylił decyzję o pozwoleniu na budowę z dnia 10 lipca 2014 r. i umorzył postępowanie. Nie miał innego wyjścia skoro Ronson zaczął budować bez ostatecznego pozwolenia na budowę.

    Co to oznacza? W chwili obecnej Ronson nie ma żadnego pozwolenia na budowę, a to co wybudował na Espresso 2 jest samowolą budowlaną i będzie musiało być zalegalizowane. Najprawdopodobniej informacje Ronsona dotyczące postępowania przed PINB dotyczą właśnie zalegalizowania dotychczas wykonanych robót budowlanych i mają na celu wywołanie wrażenia, że to wojewoda przekazał tam sprawę.

    Na pozostałe prace Ronson będzie musiał w normalnym trybie wystąpić o wydanie pozwolenia na budowę. Czyli wszystko trzeba zacząć od nowa i jesteśmy w dużo gorszym miejscu niż rok temu. Ronson oczywiście nadal nie podaje konkretnej daty kiedy ruszy budowa, przekonując nas znowu, że może za kilka dni. Tylko jak by to miało wyglądać bez pozwolenia na budowę???

    Ronson co prawda po tylu miesiącach dezinformacji, łaskawie przeprasza nas w dzisiejszym piśmie, ale oczywiście nie przyznaje się do tego, że sytuacja w jakiej się znaleźliśmy to jego wina. Poza tym nie ma ani słowa o zwrocie poniesionych przez nas kosztów, ani o odsetkach od wpłaconych przez nas pieniędzy. Jak poznałem w ciągu ostatniego roku Ronsona, to w porozumieniach o rozwiązaniu umów będą chcieli żeby zrzec się wszystkich naszych roszczeń w stosunku do nich. Moim zdaniem każdy powinien walczyć o swoje i przestać bezpłatnie kredytować Ronsona.

    • EY pisze:

      Czy ktos juz moze wypowiadal umowe deweloperowi ?
      Czy zwracja koszty prowizji w banku itp ?
      Czy ma ktos moze wzor pisma na ktorym wypowiadal umowe ?

  7. Marta pisze:

    Pikej mi sie wydaje ze ty jestes kims od ronsna.Ciagle ich bronisz a teraz chcesz przenosic dyskusje na zamkniete forum.Ja uwazam ze tutaj powinnismy rozmawiac zeby wszyscy zarowno obecni jak i przyszli nabywcy wiedzieli co i jak.A nie ukrywanie inf na zamknietcyh forach

    • Vicinus pisze:

      Ja też uważam, że niektórzy z Forumowiczów bardziej martwią się interesem Ronsona niż nabywców lokali. Pozdrawiam

    • PiKej pisze:

      Tylko ile można kopiować miedzy oknami. Boże co Wy z tym moim zatrudnieniem w tym ronsonie. Chętnie zarobiłbym więcej ale niestety obecny etat w banku zabiera mi wystarczajaco dużo czasu :p człowiek stara sie za każdym razem przekazywać informacje jak tylko czegoś sie dowie to co chwile jakieś pretensje. W takim razie przestaje pisać cokolwiek bo nie mam już siły i sami sie dowiadujecie.

    • Artur_C pisze:

      Marta, ustalenia były proste i przejrzyste – sprawy związane z inwestycją poruszamy na Forum. Vicinus bazując na swoich źródłach informacji oświadcza ‚stan faktyczny’. Inne osoby są w posiadaniu dokumentów, które przeczą jego słowom.
      Proszę kontynuować wątek na Forum i tam miejmy nadzieję, że nieścisłości zostaną wytłumaczone.

      • Lynio pisze:

        Artur_C mam teraz gdzieś nasze ustalenia. Czas Ronsona się skończył!!!

      • Vicinus pisze:

        Artur_C, a czy Ty i PiKej przypadkiem nie pracujecie razem u Ronsona? Skąd taka troska o dewelopera?
        Jeśli chodzi zaś o dokumnety, to PiKej nie podał żadnych, które przeczyłyby temu co napisałem. Jeśli takie są, to chętnie się z nimi zapoznam. Jeszcze raz zachęcam do lektury dokumentów źródłowych w Urzędzie Wojewódzkim lub u Ronsona

        • Artur_C pisze:

          Nie jestem pracownikiem Ronson chociaż wielokrotnie kilka osób to sugerowało i jakoś nie widzę w swoich postach ‚troski o dewelopera’.
          Opisywane jest kilka scenariuszy na podstawie różnie interpretowanych dokumentów. Jeśli chęć wytłumaczenia tych nieścisłości nazywasz troską to co najwyżej o mieszkańców i zapewnienie im pełnej wiedzy na ten temat. Wydaje się to sensownym rozwiązaniem – nie uważasz ?

        • PiKej pisze:

          błehehehe :P

  8. Vicinus pisze:

    PRAWDA O ESPRESSO II

    Wszystkich zastanawia, dlaczego RONSON od kilku miesięcy wstrzymał budowę i jak to jest możliwe, że zgodnie z tym, co podaje deweloper, wojewoda uchylił ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę Espresso II. Okazało się, że problem z Espresso II polega na tym, iż decyzja o pozwoleniu na budowę z 2 sierpnia 2013 r., którą RONSON przedstawiał nam jako ostateczną m.in. załączając ją do aktu notarialnego przy zawieraniu umowy deweloperskiej , nigdy ostateczna jednak nie była. BGN m.st Warszawy wniosło od niej w sierpniu 2013 r. skutecznie odwołanie i w jego wyniku w kwietniu 2014 r. wojewoda uchylił tę decyzję i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania.

    Zatem zarówno w czasie podpisywania z nami umów, jak i dzisiaj, sprawa nie jest nadal rozstrzygnięta, a RONSON rozpoczął budowę bez prawomocnego pozwolenia na budowę. Dlatego wszyscy nabywcy lokali mamy teraz problem.

    Gdybyśmy podpisując umowy deweloperskie znali prawdę, to pewnie większość z nas w ogóle takiej umowy by nie zawarła i już kończyłaby się nam budowa mieszkania w innym miejscu. Najciekawsze jest to, że RONSON dalej we wszystkich pismach podaje o uchyleniu „ostatecznej” decyzji z sierpnia 2013 r. zwalając całą winę na urzędy i próbując zrobić z siebie ofiarę, podczas gdy to głównie my jesteśmy w tej sprawie poszkodowani…

  9. Marta pisze:

    ja myslalam o kupnie mieszkania w 3 etapie ale po tym co sie dzieje absolutnie dam sobie z tym spokoj.Teraz to ten 3 etap nie wiadomo czy wogle kiedys ruszy.

  10. Zakapior pisze:

    To Ronson zrobil sobie niezla reklame tym 2 etapem

  11. Angelika pisze:

    Wszytko oficjalnie bo juz rozmawialam z ronsonem i potwierdzili ze jest decyzja odmowana.Wszystko jest jasne

  12. Angelika pisze:

    Podobno decyzja wojewody jest odmowna i budowa nie ruszy przez dluzszy czas.!!!!!!!!!!!!1Co teraz bedzie???

  13. Angelika pisze:

    A ja mam takie pytanie do was.Moze ktos bedzie znal odpowiedz. Kupuje mieszkanie na etapie dziury w ziemi,firma ma fundusz. Wplacam co kwartal np 50tys zl.Po roku mam juz wplacone 150tys na fundusz a jak wiadomo fundusz przekazuje te pieniadze dla dewelopera zgodnie z postepami w budowie.I po tym roku deweloper bankrutuje.Co wtedy odzyskam te 150tys?Chyba nie bo deweloper nie bedzie mial tych pieniedzy a jak bedzie mial to w pierwszej kolejnosci pieniadz dostana banki i urzedy?Co bedzie z tym co zostalo juz wybudowane bedzie to wylaczone z postepowania egzekucyjnego i bedzie to moje czy nie.Bo jak bylo by to wylaczone z postepowania egzekucyjnego to wtedy jest zebranie mieszkancow i bierzemy nowego wykonawce i wszytko jest ok.A jak nie to ten fundusz jest bez sensu??

  14. Bartek pisze:

    Podobno wojewoda mial wydac ostateczna decyzje pod koniec wrzesnia.Teraz mamy srodek kistopada a budowa nadal stoi?Co sie o cholery dzieje??? Ile jeszcze bedziemy czekac?????????????????????????Czy ta budowa wogle kiedys ruszy???
    Moj znajomy chcial kupic mieszkanie w 3 etapie ale po tym co sie ostatnio dzieje zrezygnowal.Ronson straci duzo klientow

    • PiKej pisze:

      Cały czas sprawa stoi u Wojewody u prawników, tego się nie przeskoczy. Jakieś info powinno być w tygodniu, bo wczoraj Wojewoda nie miał czasu się spotkać z Ronsonem…

  15. xyz pisze:

    Drugi etap stoi, a w sieci takie informacje wypływają na temat kolejnego etapu Espresso.

    http://eurobuildcee.com/?page=news&id=18436&link=mostostal-warszawa-zrobi-espresso

  16. Aga pisze:

    Hej, my po prostu trzymaliśmy umowę rezerwacyjną od lipca. Jak wszystko stanęło to tylko ją przedłużaliśmy. Teraz czekamy na zwrot kasy i po wszystkim. Umowę mieliśmy podpisywać we wrześniu, ale jako ,że od sierpnia nic nie było wiadomo co z budową to przekładaliśmy tylko rezerwację. Myślę ,że w przypadku osób które kupiły to całkiem niezła suma kary od ronsona Wam się należy :)

  17. bambam pisze:

    I co Ronsonie dalej lecimy w kulki ?

  18. elka pisze:

    Co z tym drugim etapem???????????Kiedy w konu ruszy??

  19. bambam pisze:

    troszke przesadzaja to malo powiedziane , przeciez po takiej akcji ludzie zainteresowani kupnem mieszkan w 3 etapie ktory niebawem mial wystartowac pojda do konkurencji ktora jest bardzo duza na JK.

    • aga pisze:

      Z tego co ja się dowiedziałam to zakończenie planowane jest teraz na marzec 2016 – przy nowych umowach. My zrezygnowaliśmy. Nie da się czekać na niemoźliwe.

      • Robert pisze:

        Aga,
        W jakim sensie zrezygnowaliście? Odstąpiliście o umowy?
        Jeżeli tak to jak wygląda zwrot przelanych już do nich pieniędzy (uruchomianych już transz kredytu)?

        Możesz coś przybliżyć?

      • Tomek pisze:

        @Aga, jak to zrezygnowaliście? Płaciliście wcześniej wkład własny? Umowa w formie aktu notarialny nie daje takiej możliwości, chyba że za utratą wkładu.

        Dzięki z góry za odpowiedź.

      • Kropka pisze:

        Aga, zrezygnowaliście tzn. nie będziecie podpisywać umowy deweloperskiej czy już wcześniej umowę podpisaliście i dogadaliście się z Ronsonem, co do jej rozwiązania?

Ankieta

W której klatce Osiedla Espresso zamieszkasz?

  • Zanim zapiszemy Twój głos, odowiedz na pytanie - jak nazywa się centrum handlowe położone najbliżej osiedla?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...
Zapisz się do newslettera
Będziesz musiał/-a aktywować subskrypcję klikając na link, który wyślemy Ci w wiadomości e-mail.