Usterki na Osiedlu Espresso – nieszczelność stolarki okiennej

Kolejny odcinek serii o defektach na osiedlu wybudowanym przez Kaltera na zamówienie Ronsona będzie dotyczył stolarki okiennej. W mieszkaniach na Espresso pojawiły się mniejsze lub większe problemy ze szczelnością okien czy defektem szyb. Część z nich mogła być naprawiona od ręki poprzez odpowiednią regulację okuć okiennych, część mogła wymagać wymiany całego skrzydła czy nawet okna.

Nawet jeśli podczas odbioru mieszkania nie zauważono żadnych problemów z oknami to w trakcie użytkowania takie wady mogą się ujawnić. Często wynika to z warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz. Wiosną czy latem ciężko będzie stwierdzić czy z okna wieje, sytuacja zmienia się diametralnie jesienią i zimą. Mamy 3-letnią rękojmię by takie wady zgłaszać deweloperowi, ale ja się okazuje, Ronson nie zawsze jest skory do współpracy.

Oto przypadek jednego z mieszkańców Espresso, który od ponad roku próbuje uzyskać od dewelopera naprawę okna w ramach rękojmi, a Ronson z uporem odmawia uznania tej wady. Zresztą nie tylko Ronson. Na spotkaniu weryfikacyjnym w mieszkaniu problemu nie zauważył zarówno generalny wykonawca (firma Kalter z Białegostoku) jak i producent stolarki okiennej (firma Goran z Białej Niżnej). Poniższy film prezentuje nieszczelność okna, a zarazem jakość wykonawstwa, która nie budzi zastrzeżeń ani Kaltera, ani Gorana:

Nieszczelność jest na tyle duża, że z zewnątrz przy zamkniętym oknie do mieszkania przedostają się owady jak również wypełniają one przestrzeń pomiędzy ramą okna, a skrzydłem:

Nieszczelne okno na Osiedlu Espresso

Taki stan rzeczy nie budzi wątpliwości Ronsona i uznaje on zgłoszenie za niezasadne.

Przy okazji warto wspomnieć o tym jak Ronson podchodzi do opinii swoich klientów oraz jak taka weryfikacja zgłoszenia przebiega. Po spotkaniu w mieszkaniu z przedstawicielami Gorana mieszkaniec zwrócił uwagę na to, że technicy (od regulacji okien) byli brudni i pozostawili po sobie w całym mieszkaniu zaschniętą zaprawę jak również korzystali ze sprzętu budowlanego na niezabezpieczonym parkiecie. Ronson nie tylko nie przyjął tej opinii, a wręcz oznajmił, że tak może być w dosyć nieadekwatny sposób „przepraszam ale nie mam wpływu na aspekt wizualny podwykonawców GW, zwracam tylko uwagę na fakt, że są to pracownicy techniczni wykonujący dane usługi serwisowe, dlatego ich ubiór musi też być stosowny”. Nie o ubiór tutaj chodzi. Ktoś ewidentnie zapomniał, że nie jest to już plac budowy tylko użytkowane mieszkanie. Takie zachowanie nie jest regułą i w zależności od ekipy bywa różnie z tą dbałością o czystość, raz lepiej, raz gorzej, istotne jest tutaj podejście dewelopera do informacji zwrotnych otrzymywanych od swoich klientów. Wygląda na to, że w tym przypadku opinia klienta jest dla Ronsona nic niewarta.

Jak mówią mieszkańcy, spotkanie weryfikacyjne usterek zgłoszonych w ramach rękojmi nie należy do przyjemnych. Można mieć odczucie, że Ronson wychodzi z założenia, że to klient chce go naciągnąć, że klient ma urojenia i że żadnej wady nie ma. W odpowiedzi na zgłoszenie klienta jest przeprowadzana wizja lokalna. Przy okazji wizyty w mieszkaniu pracownik Ronsona może zacząć zwracać uwagę na rzeczy, które nie mają związku ze zgłoszeniem, ale gdzie potencjalnie mogłoby dojść do jakiegoś przewinienia ze strony klienta. Wtedy bez pytania robi zdjęcia i dokumentuje to co w mieszkaniu mu się nie podoba i takie spotkanie przeistacza się w inspekcję połączoną z gromadzeniem materiału dowodowego, podkreślam – dzieje się tak bez pytania o zgodę właściciela mieszkania. Takie sytuacje nie wpływają pozytywnie na opinie o deweloperze.

Tagi: , , , ,
Napisano w Defekty
Ankieta

W której klatce Osiedla Espresso zamieszkasz?

  • Zanim zapiszemy Twój głos, odowiedz na pytanie - jak nazywa się centrum handlowe położone najbliżej osiedla?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...
Zapisz się do newslettera
Będziesz musiał/-a aktywować subskrypcję klikając na link, który wyślemy Ci w wiadomości e-mail.