Administrator Osiedla Espresso odpowiada

Zadałem kilka pytań administratorowi, głównie chodziło o wyjaśnienia dotyczące opłat (plan gospodarczy) oraz uruchomienia części wspólnych. Poniżej odpowiedzi.

1. Na jakiej podstawie został wyliczony koszt energii elektrycznej (6 tyś. zł)? czy może się zmienić za miesiąc czy dwa kiedy zużycie będzie realne?

Oświetlenie na Osiedlu Espresso przy klatce BKoszt energii elektrycznej zostały oszacowane na podstawie zużyć na podobnych budynkach. Koszt energii eklektycznej zostanie zanalizowany po pierwszym okresie rozliczeniowym jakim będzie rozliczenie okresu deweloperskiego. Okres deweloperskim skończy się z powstaniem wspólnoty mieszkaniowej ( pierwszy akt notarialny).

2. czy koszt utrzymania czystości i zieleni w miesiącach letnich i zimowych będzie taki sam? co wpływa na ten koszt?

Zieleń na Osiedlu Espresso przy klatkach C i DUsługi te są wycenione na zasadzie ryczałtu miesięcznego ( uśrednionego) i obejmują zadania związane z utrzymaniem terenu zewnętrznego i wewnętrznego w tym zieleń (w zimie odśnieżanie a w lecie pielęgnacja zieleni + bieżące utrzymanie czystości)

3. co wchodzi w skład konserwacji dźwigów? są to koszty materiałowe i/lub osobowe? kto się tym zajmuje?

Są to obowiązkowe serwisy comiesięczne dźwigów osobowych przeprowadzane przez firmę Schindler oraz wszelkie interwencje związane z pracą dźwigów

4. co zawiera się w kosztach serwisu technicznego i kto się nim zajmuje?

Są to koszty firmy konserwującej, na ten moment firma zewnętrzna nie jest jeszcze wprowadzona, ponieważ Generalny Wykonawca cały czas usuwa usterki i świadczy te bieżące usługi na żądanie. W tym tygodniu konserwator zewnętrzny zacznie działać na nieruchomości. Firma konserwująca to B P Instal wybrana na podstawie konkursu ofert.

5. monitoring ppoż. – czy to są jakieś regularne przeglądy? kto to robi?

jest to usługa dotycząca zapewnienia łączności pomiędzy instalacją p-poż nieruchomości ( tj. jej zadziałaniem) a powiadomieniem straży pożarnej. System działa w pełnej automatyce. Łączność tą zapewnia firma zewnętrzna.

6. dozór techniczny – czy to są jakieś regularne przeglądy? kto to robi?

Drzwi do windy w klatce B na Osiedlu EspressoZajmuję się tym Urząd Dozoru Technicznego, dotyczy urządzeń: dźwigów osobowych, kotłów cieczowych, zbiorników ciśnieniowych itd… W księgach rewizyjnych danych urządzeń jest napisane kiedy jaki przegląd ma się odbyć. Opłata za w/w przeglądy jest z góry ustalana przez w/w urząd i wynika z rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 23 grudnia 2011 roku

7. przeglądy obowiązkowe – co kryje się pod tą pozycją? kto się tym zajmuje?

Korytarz w klatce B na Osiedlu EspressoPod nazwą przeglądy obowiązkowe kryją się przeglądy wynikające z przepisów prawa budowlanego (6 rozdział ) są to: przegląd ogólnobudowlany roczny, p-poż, wentylacji, kominiarski, gazowy i separatora. Każdy z przeglądów wykonujemy w wyniku przeprowadzenia konkursu ofert. Przeglądów dokonują firmy zewnętrzne posiadające stosowne uprawnienia.

8. ubezpieczenie – od czego? jakie towarzystwo ubezpiecza? jakie są warunki tego ubezpieczenia?

Osiedle funkcjonuje obecnie w okresie deweloperskim i polisę ubezpieczeniową zawarł deweloper. Inwestycja w zakresie części wspólnej nieruchomości jest objęta ochroną ubezpieczeniową. Firma AIG.

9. administrowanie i księgowość – proszę rozbić na administrowanie i księgowość osobno, dodatkowo proszę o informację czy koszty księgowości i koszty administracji są uzależnione od liczby mieszkań, czy np. po włączeniu do osiedla II etapu te koszty wzrosną? jeśli tak to o ile? od mieszkania? od liczby nowych metrów kwadratowych?

Firma, która zajmuję się administrowaniem zajmuję się również księgowaniem, dlatego pozycja jest połączona i usługa zryczałtowana. Stawka liczona jest standardowo jak mówi Ustawa o Własności Lokali od udziałów, czyli od 1 m2/ p. użytkowej lokalu. Po włączeniu II etapu zwiększy się metraż powierzchni użytkowej i ta sama opłata będzie dotyczyła nowych lokali mieszkalnych. Dla obecnych użytkowników nic się nie zmieni.

10. kiedy zostanie uruchomiony klub mieszkańca z siłownią? kto będzie tym zarządzał/opiekował się, czy z utrzymaniem są związane dodatkowe koszty?

Przewidywalny termin oddania to czerwiec 2014 roku wg deklaracji dewelopera. Po powstaniu Wspólnoty Mieszkaniowej obowiązki „zarządzania „tym lokalem przejmie Wspólnota Mieszkaniowa z uwagi na to że będzie to powierzchnia wspólna należąca do wspólnoty czyli współwłaścicieli. W Planie Gospodarczym przeznaczone są na to zaliczki na poczet utrzymania tej przestrzeni, i zostaną uruchomione dopiero po faktycznym oddaniu do użytkowania.

11. kiedy zostanie uruchomiony klub malucha? jakie będą zasady i koszty korzystania?

j.w. każdy mieszkaniec będzie mógł tak samo jak z siłowni korzystać z tego pomieszczenia. Będzie to tak samo powierzchnia wspólna.

12. ochrona – tutaj jest spora wątpliwość, 10641,92 to jest koszt dwóch czy jednego agenta ochrony? jeśli dodatkowego jednego agenta to jaki jest koszt pierwszego?

Jest to koszt dwóch agentów ochrony w systemie pracy 24h/dobę. Zadaniem jednego z agentów jest całodobowa kontrola pracy systemu p-poż i systemu kamer. W pom. ochrony znajduje się tzw. centrala systemu p-poż, która wymaga całodobowej obsługi w sytuacji zadziałania systemu np. dym, pożar, awaria itd. oraz rejestratory wszystkich kamer z podglądem wizyjnym kamer. Do drugiego agenta należą wszystkie zadania związane z obchodami i dozorem osiedla w terenie.

13. kilku mieszkańców zgłasza problem z czystością pięter, ponoć nie są sprzątane regularnie, proszę o informację – z jaką częstotliwością będą sprzątane klatki schodowe i co wchodzi w zakres obowiązków osoby sprzątającej (mycie/zamiatanie/omiatanie),

Hol w klatce B na Osiedlu EspressoNa tablicy ogłoszeń został wywieszony harmonogram i zakres obowiązków sprzątania ( w załączeniu przesyłam). Sprzątania jak najbardziej są regularne. Trzeba mieć na uwadze, że na tą chwilę prowadzone są jeszcze prace wykończeniowe lokali mieszkalnych. Firma sprzątająca jak posprząta korytarze oraz klatki to po w/w pracach efekt prac niestety zanika. Ekipy wykończeniowe powinny po sobie miejscowo sprzątać, tak by pozostali użytkownicy korzystali z części wspólnej w komforcie. Niestety większość ekipa tego nie robi o co staramy się apelować w formie upomnień i ogłoszeń. W tym tygodniu zostaną powieszone ogłoszenia na każdej z kondygnacji i klatce z prośbą do właścicieli i ekip wykończeniowych aby zostawiać po sobie porządek co mamy nadzieje pozwoli dłużej utrzymywać efekt sprzątania części wspólnej.

14. kiedy zostanie włączone wifi i jaki będzie miało zasięg?

Niestety z UPC nie mam żadnej informacji. Porozmawiam z deweloperem jak przewidywał działanie wifi. Jak tylko uzyskam informację -doślę odpowiedz.

15. co będzie w lokalach usługowych? czy ma Pan informację jakiego rodzaju będą to usługi/handel?

Nie posiadamy jeszcze takiej informacji.

16. czy planuje Pan spotkanie z mieszkańcami, jeśli tak to kiedy? nie chodzi mi o dokładną datę, wystarczy miesiąc,

Jak najbardziej takie spotkanie będzie organizowane po powstaniu wspólnoty mieszkaniowej i po podpisaniu choćby części aktów notarialnych tak by jak największa liczba członków miała szansę w nim uczestniczyć i głosować. W obecnej chwili mamy okres deweloperski i z każdym kto potrzebuje rozmawiam, udzielam informacji i w razie potrzeby również spotykam się.

17. czy obecnie podana stawka za m2 może się zmienić, jeśli tak to w jakich okolicznościach?

Tak może się zmienić w momencie powstania Wspólnoty Mieszkaniowej i podjęcia Uchwały z Nowym Planem Gospodarczym dla Nieruchomości. We wspólnocie plany takie uchwala się co roku na bazie sprawozdań rocznych, pierwszą możliwą do wykonania analizą jak w punkcie 1 będzie rozliczenie okresu deweloperskiego. Zmiany w planie gospodarczym wymagają jednak analizy kosztów poniesionych, w szczególności w zakresie zużycia mediów tak by proponowania zaliczka pokrywała koszty utrzymania nieruchomości.

Panel w klatce B na Osiedlu Espresso Niezależnie od serwisu sprzątającego, który ma teraz dużo pracy, sami dbajmy o porządek. Ja zacząłem od położenia wycieraczki przed drzwiami wewnątrz mieszkania. Przy wychodzeniu z mieszkania zostaje na niej trochę pyłu i brudu i mniej wynoszone jest na korytarz.

Jeśli chodzi o punkty usługowe to z nieoficjalnych informacji wynika, że póki co będziemy mieli Żabkę i aptekę (chyba już czwartą w okolicy).

 

 

 

Tagi: ,
Napisano w Sprawy osiedlowe
154 komentarze, opinie i uwagi dla “Administrator Osiedla Espresso odpowiada
  1. Kasiawsf pisze:

    Witam,

    czy uważacie Państwo, że przydało by się spotkanie mieszkańców z Administratorem?

    A może wiecie jaki jest zakres jego obowiązków i za co dokładnie płacimy firmie i opiekunowi który się nami opiekuje?

    Kaśka

  2. Wookash pisze:

    Mam pytanie techniczne, czy w naszych mieszkaniach jest możliwość podłączenia nc+ lub cyfrowego polsatu bez instalacji zestawu satelitarnego tj, sam dekoder? Może ktoś z was wie czy mamy na dachu satelitę ustawioną na Hot Bird?

  3. Tomasz pisze:

    Administrator osiedla informuje, że dzisiaj jest ostatni dzień na zgłoszenie zapotrzebowania na breloki do domofonu. Jutro będzie składał zamówienie. Koszty to 15,75 zł za sztukę + 200 zł dzielone na liczbę osób, obecnie 9.

    Jeśli ktoś chce zamówić to administrator czeka na wiadomość (tel. lub e-mail). Jutro może być już za późno.

    • Michał pisze:

      Dzięki za info! :)

      Właśnie zadzwoniłem i zamówiłem dla siebie breloki.

      Dowiedziałem się też, że prawdopodobnie jutro będą wysyłane e-maile, z potwierdzeniem zamówienia. Pytałem też o sposób rozliczenia całej usługi i możliwe, że koszt zostanie doliczony do faktury za użytkowanie.

  4. lokator pisze:

    Witam wszystkich,
    Ponawiam informację dotyczącą breloczków i kart zbliżeniowych, ponieważ jest dopiero 7 osób zadeklarowanych, które zgłosiły się mailowo do administratora espresso. Przypomnę że koszt breloczka lub karty zbliżeniowej to 12 zł netto a kodowanie niezależnie od ilości to 200 zł netto. Oczywistym jest że im więcej chętnych to niższe koszty na osobę.
    Pozdrawiam

  5. ToMeK pisze:

    mam pytanie czy ktoś widział może projekt budowlany/wykonawczy naszego budynku?? Coś mi się kojarzy, że przy zakupie mieszkania na życzenie powinni pokazać, ale nie mam pewności. Może ktoś sie interesował wykonawczym pytał lub widział… bo jak by była możliwość to chętnie bym zajrzał bo coś już któryś raz obija mi się o uszy że elektryka to straszna kaszana i z projektem niewiele ma wspólnego w kilku miejscach. wiec za jakiś rok składka na fundusz remontowy pewnie wzrośnie

    • Tomasz pisze:

      Tomek, ciekawy temat. Ja też zapoznam się z projektem wykonawczym budynku, bo niestety wykonanie w wielu miejscach leży i kwiczy.

      • ToMeK pisze:

        Wykonanie swoją drogą. Cześć zrobiona na odpierdziel, część zrobiona z materiałów najtańszych. Ale jeżeli projektant projektuje coś innego, a wykonawca wykonuje inaczej (z poparciem Ronsona czy nie) to finalnie traci na tym użytkownik czyli my. Ktoś na etapie budowy zaoszczędził (czy generalny czy developer to bez znaczenia) a ostatecznie zapłacimy za to my, podnosząc fundusz remontowy.

  6. Silvinio pisze:

    Czy ktoś możne się orientuje, czy w mamy telewizje w którymś z gniazdek bez podpisywania umowy z UPC?

    • Analityk pisze:

      Tak, jest gniazdo z telewizją DVB-T.

      • Marcin pisze:

        Tylko że jak podłączysz internet z UPC to nie możesz mieć DVB-T. Jest jeden kabel wychodzący w szachcie i musisz wybrać albo internet albo telewizja DVB-T.

        • Łukasz pisze:

          Marcin nie do końca masz rację. Jak podłączysz sobie sam internet z UPC to z 24 kanałów telewizji naziemnej zrobi się 16. Właśnie przez to, że jest jeden kabel w mieszkaniu. Niestety UPC każe sobie płacić 30 zł za dostęp do kanałów, które są dostępne za darmochę… Ot taki joke z ich strony.

          • Marcin pisze:

            Łukasz możesz podpowiedzieć w jaki sposób mieć chociaż 16 kanałów? Po kablu mam wpięty router , czy na jego wyjściu jest jakiś sygnał telewizyjny bo nie ukrywam że tego nie sprawdzałem.

          • Łukasz pisze:

            Jeśli masz w TV dekoder DVB-T to normalnie z pomocą kabla antenowego podpinasz TV do gniazdka RTV przygotowanego przez dewelopera i wyszukujesz kanały. Jeśli masz TV bez dekodera to podpinasz dekoder do TV i jazda 
            Bez instalacji UPC w mieszkaniu są 24 kanały. Po instalacji samego internetu z UPC (bez TV) to monter na kablu w szachcie na korytarzu montuje filterek, który blokuje dostęp do kanałów płatnych UPC, ale niestety blokuje też 8 darmowych kanałów TV naziemnej.
            Jeśli będziesz potrzebował pomocy to poproś Tomasza o skontaktowanie ze mną – pomogę ogarnąć temat. Ale na bank dasz sobie radę :)

          • Marcin pisze:

            No właśnie koleszka z UPC przy podłączaniu powiedział że przepina mi kabel wyłącznie na internet i o DVB-T mogę zapomnieć. Dzisiaj postaram się ogarnąć temat ewentualnie zerknę jak to u ciebie rozwiązali. Będę się odzywał….

          • Łukasz pisze:

            Ja rozwiązałem to w taki sposób, że znalazłem w necie gościa, który się przeprowadzał i w nowym miejscu UPC już nie miało „zasięgu” i chciał się pozbyć umowy.
            Zrobiliśmy cesję i w taki oto sposób mam i TV i net w bardzo dobrej cenie. Przynajmniej aktualne oferty mogą sobie wsadzić :)

            Ale jak był u mnie pierwszy raz monter z UPC to powiedziałem, że chce mieć i net i DVB-T. Wtedy powiedział, że musi zamontować jeden filterek, ale nie wspomniał, że wytnie kilka kanałów. Jak się o tym dowiedziałem to zrezygnowałem. I dzięki temu mam dwie usługi w cenie niewiele wyższej niż sam internet :)

        • Łukasz pisze:

          Oczywiście jak coś to daj znać, pomogę :)

          • lokator pisze:

            To automatyczne blokowanie DVB-T przez UPC to zwykła gangster-ka, przez ułomność techniczną UPC musimy dopłacać do kilku kanałów TV które i tak nam się należą jak psu micha. Wychodzi na to ze u mnie na balkonie będzie wystawać piękna ozdoba w postaci anteny DVB-T.

  7. remonty pisze:

    ja rozumiem ze kazdy chce jak najszybciej sie wprowadzic i cisnie remonty od 7 rano do nocy, ale bądźmy choć troszkę wyrozumiali dla ludzi którzy mają małe dzieci i juz sie wprowadzili..Ciagle Mega wiercenie itd powodują ze nawet na moment dziecko nie może usunąć a roczne dziecko tego jeszcze potrzebuje. Chodzi tu o 2 godzinki 12-14 prosze o wyrozumiałość. pozdrawiam

  8. lokator pisze:

    Identyfikator do domofonów – czy ktoś będzie miał zamiar zamawiać dodatkowy, pytam ponieważ można obniżyć koszt zakodowania przez serwis, zamawiając u administratora przez większą ilość osób, możemy rozłożyć koszt wykonania usługi i przyjazdu serwisanta. Ciekawostką jest możliwość zamówienia wygodnych breloków zamiast kart. Koszt samego breloka czy identyfikatora to 12zł netto. Usługa kodowania znacznie większa.

    • Łukasz pisze:

      Ja będę chciał jeszcze jedną kartę. Nie orientujesz się czy mogą tak zakodować, aby taka karta otwierała tylko drzwi na wyjście z garażu? Będę również potrzebował jeszcze jednego pilota do bramy garażowej, bo jeden który dali to poszli po kosztach strasznie.

      Z góry dzięki za odpowiedź.

      • lokator pisze:

        Łukasz nie wiem jak wygląda sprawa kodowania tylko jednego wejscia, polecam napisac maila do serwisu add z zapytaniem.

    • Artur pisze:

      Ja byłbym zainteresowany brelokiem 2sztukami, żeby go kupić muszę się zgłosić do administratora?

    • Margo pisze:

      My bylibyśmy zainteresowani brelokami – sztuk 2. Gdzie mamy to zgłosić? Do administratora? Pozdr

      • lokator pisze:

        Tak do administratora pisać maile, rozmawiałem z administratorem i powiedział ze jak będzie większa ilość chętnych to wtedy zamówi karty lub breloki. Koszt kodowania przez Serwis ADD będzie dzięki temu mniejszy na każdego mieszkańca.

        • Margo pisze:

          Ok, dzięki za info :-)

        • lokatorka pisze:

          Jestem rowniez zainteresowana brelokami. W slad za informacja lokatora, zglosilam fakt administratorowi (mailem). Odpisal (bardzo szybko), ze bedzie zamawial, jak zglosi sie wiecej osob. Na te chwile jestem jedyna osoba, ktora do niego napisala.

          • lokator pisze:

            Ja czekam jeszcze na odpowiedź z ADD jak wyglądają takie breloczki.

    • Pawel pisze:

      Ja tez sie pisze. Karty sa wyjatkowo niewygodne.

    • lokator pisze:

      Jeśli ktoś jest zainteresowany breloczkiem zbliżeniowym z firmy ADD to wygląda on tak : http://www.techfass.cz/products-en/key-fob-tf-r-o.html
      Zachęcam do składania zamówień u administratora, im więcej będzie chętnych to tańsze będzie jednorazowe kodowanie.

      • Tom pisze:

        A jaki jest orientacyjny koszt całego przedsięwzięcia? Bo sam breloczek ile kosztuje to wiemy a breloczek wraz z kodowaniem?
        Dzieki

      • Lokatorkaa pisze:

        Czy wiadomo już ile kosztuje breloczek z kodowaniem? Bo jeśli niedużo, to też zamówimy sobie ze 2.

        • lokator pisze:

          Odpowiadam tak jak dostałem w mailu z serwisu ADD. Koszt kodowania to 200 zł netto z przyjazdem serwisanta, kolejna godzina jego pracy to 80 zł. Nie ma znaczenia ile breloczków lub kart, liczy się sam przyjazd serwisanta, więc warto aby chętnych było więcej to koszt będzie mniejszy na osobę. Pozdrawiam

  9. Łukasz pisze:

    Hej, mam pytanie z trochę innej „beczki”. Wie ktoś gdzie ma być zlokalizowana siłownia? I kiedy ma zostać oddana do użytku? Bo widzę, że klub malucha jest już urządzany a o fitness cisza…

  10. Marcin pisze:

    Proponuje również wysłać instalacje hydrauliczne bo to co zrobił podwykonawca jest totalnym absurdem, a poziom wiedzy hydraulików wykonujących instalacje oceniam na zerowy – przez ich brak wiedzy mam skutą nową łazienkę…

    • Tomasz pisze:

      Marcin, a co u Ciebie w łazience się stało?

    • ToMeK pisze:

      a myślałem że tylko u nas popisali sie montujac grzejnik przy samej ścianie. (dla niewtajemniczonych: powinien troche odstawać żeby można było położyć pod spodem chociażby płytki), u nas opierał się o ścianę. jak chcieliśmy go troche wysunąć i nałożyliśmy przedłużki okazało się że nie możemy wsadzic grzejnika bo wyjścia ze ścian są krzywo wmurowane. dlatego pewnie grzejnik był na stk, bo jak sie go troche wusuneło to już otwory nie schodziły sie z rurami. no i trzeba było rozkuć kawałek ściany i wmurować „prosto”

      ja się ostatnio zacząłem poważnie zastanawiać, czy nie zacząć dzwonić do państwowej inspekcji pracy że pracownicy na budowie są pijani. jak ktoś w ciągu dnia kupuje w biedronce to może zobaczyć co tam się dzieje. alkohol jest wykupowany migiem. jak wykonawca na to leje to państwo inspekcja pracy nauczy pracowników pracy w trzeźwości. jak dowalą ze dwie /trzy kary. na pewno będzie to z korzyścią dla mieszkańców przyszłych etapów. bo inaczej sie nie da, wykonawca ma to gdzieś. A jak się chce to można, sam jeżdze na budowę, gdzie nikt nie pije, bo jak złapią pijanego to idzie na alkomat i w najlepszym wypadku pracuje kolejne dni za darmo, a jak nie ma szczęścia traci prace

      • Łukasz pisze:

        ToMeK ja z grzejnikiem w łazience miałem dokładnie tak samo. Był „przyklejony” do ściany. Także, też musiałem dać przedłużki. Ale na szczęście wyjścia ze ścian były OK :)

        • ABCD pisze:

          To chyba u wszystkich były przypadki grzejnika ‚w ścianie’.
          Nie wiem jak u Was, ale u mnie w łazience grzejniki prawie bez mocy są – w pokojach ciepło jakieś jest w chłodne dni.

          • Tom pisze:

            A propos centralnego ogrzewania w jaki sposób jest to liczone, bo tak jak zauważyłem to mamy stałą stawkę za m2… Czyli jak nawet przez cały rok nie włączę ani razu grzejnika to zapłacę tyle samo jak bym miał rozkręcony na maksa przez 24h ?

          • Tomasz pisze:

            Tom, zapewne raz na pół roku lub raz na rok będzie rozliczenie na podstawie faktyczne zużycia i nadpłata zostanie naliczona a conto kolejnych wpłat więc przez kolejne miesiące możesz nie płacić w ogóle :)

  11. Lena pisze:

    Witam wszystkich mieszkańców. Mam jedno podstawowe pytanie. Co za gamonie do jasnej ciasnej pokupowały mieszkania na tym osiedlu skoro nie potrafią uszanować naszej wspólnej własności? Szlag mnie trafia jak idę klatką schodową i widzę poobijane i brudne ściany, podłogi, sufity????
    Rozumiem, że sprawcą mogą być ekipy remontowe, ale do jasnej Anielki chyba można ich uczulić? Jak tak dalej pójdzie to zanim się wszyscy wprowadzą to będzie trzeba remontować albo po prostu będziemy mieszkać w takim syfie.

    • Łukasz pisze:

      Niestety, ale muszę się z tym zgodzić. W klatce B też nieciekawie to wygląda… Podejrzewam, że za jakiś rok jak już się większość lokatorów wprowadzi będziemy musieli na własny koszt usunąć to, o czym piszesz Lena:(

    • ABCD pisze:

      Lena,
      Rozumiem Twoje poruszenie jednak jak to w życiu bywa – teraz każdy ciśnie na szybkie wykończenie, ekipy biegają, pracują do 22 oraz w weekendy (co jest niezgodne z regulaminem osiedla) więc można dostać szału. Podzielam Twoje zdanie, że jest bałagan delikatnie to ujmując w słowa dodatkowo za rękę nikogo nikt nie złapał więc trudno ściągać konkretne osoby lub wykonawców.
      Trzeba tymczasowo zacisnąć zęby, informować administratora o napotkanych uszkodzeniach i oczekiwać działań.

      • ToMeK pisze:

        dziwny tok rozumowania…. jest dużo roboty to można robić burdel i niszczyć? bo administrator za nas poprawi?

        dla przypomnienia:
        1. każdy remont będzie z NASZYCH pieniędzy
        2. każdy remont to będzie wydatek z NASZYCH pieniedzy, ktore będą pewnie potrzebne na inne rzeczy związane z blokiem (pewnie sie wkrotce okaże jakie)

        ps. dziś byłem na szkoleniu z instalacji teletechnicznych. pokazywałem prowadzącemu zdjęcie z naszą skrzynką teletechniczną. efekt jest taki że prowadzący poprosił o to zdjecie i nasza skrzynka teletechniczna będzie w prezentacji w dziale „jak nie wykonywać skrzynki teletechnicznej”….

        • lokator pisze:

          Pytanie, czy można ten bubel zgłaszać jako usterkę ?

          • ToMeK pisze:

            wg mnie nie. bo nie jest to zrobione źle. co najwyżej bardzo mocno na odp…. Pod usterkę by się załapało jakby coś tam nie działo, a tam wszystko działa… jak sobie sam robote dokończysz :)

            ewentualnie można by żądać zrobienia coś z tym jeżeli okazało by się że w projekcie jest coś wiecej o tej skrzynce, że maja być tam zamontowane jakies panele porzadkujace, czy zarobione końcówki.

            ale że im sie nawet koncowek w kablach lan nie chciało zarobić, to naprawde po kosztach lecą. w sumie dobrze że gniazdka chociaż pomontowali, bo idąc tym tropem myślenia też mogli zostawić wystające kable ze ścian do samodzielnego wykończenia

        • Tomasz pisze:

          Sugeruję wysłać tę prezentację do Ronsona i do Kaltera. Śmiech na sali…

          • Łukasz pisze:

            A może umówmy się, że wszyscy zgłosimy do Ronsona i Kaltera tą „skrzynkę” jako usterkę i zobaczmy co oni na to powiedzą?

        • ABCD pisze:

          Tomku,
          nie zrozum mnie źle – ja nie zgadzam się na robienie bałaganu i niszczenie naszego osiedla. Trzeba sobie zdawać sprawę, ze ‚ufamy’ wykonawcy i nie kontrolujemy go 24h – to co narozrabia najczęściej zostawia do swojej wiadomości i nawet nie posprząta.
          Jest to naganne i powinno być piętnowane jednak obawiam się, że jak tego nikt na oczy nie zobaczy to jedynie administrator może starać się dochodzić kto dokonał spustoszenia.

Ankieta

W której klatce Osiedla Espresso zamieszkasz?

  • Zanim zapiszemy Twój głos, odowiedz na pytanie - jak nazywa się centrum handlowe położone najbliżej osiedla?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...
Zapisz się do newslettera
Będziesz musiał/-a aktywować subskrypcję klikając na link, który wyślemy Ci w wiadomości e-mail.