redNet Management – administrator Osiedla Espresso

Skrytki pocztowe w klatce BMamy już administratora osiedla – jest nim firma redNet Management, a obecnie Integrum Management Sp. z o.o., bo zmienili nazwę (powiązania z Impel SA). Integrum/redNet odpowiedzialny będzie za bieżące utrzymanie osiedla, a później być może za obsługę wspólnoty mieszkaniowej.

Do tego bieżącego utrzymania zaliczyć można (na podstawie strony http://integrummanagement.pl/obsluga-wspolnot):

  • wyznaczenie licencjonowanego zarządcy odpowiedzialnego za nieruchomość, bieżąca obsługa mieszkańców,
  • zapewnienie ochrony nieruchomości,
  • sprawowanie kontroli nad sprawnym funkcjonowaniem obiektu (administrowanie),
  • zawieranie umów z dostawcami mediów i podwykonawcami oraz dbanie o przestrzeganie ich realizacji,
  • wszelkie dodatkowe działania i czynności wynikające z zarządu nieruchomością.

Każdy kto miał już odbiór mieszkania dostał od nich do wypełnienia deklarację dotyczącą segregacji śmieci. Próbowałem skontaktować się z administratorem poprzez formularz na stronie http://integrummanagement.pl/strefa-mieszkanca ale bezskutecznie, strona zawiesza się. Co ciekawe ta strona służy także do zgłaszania awarii i dewastacji. Próbowałem w różnych przeglądarkach i nie udało się zgłosić „testowej” awarii. Oby to były tylko przejściowe problemy, a nie zapowiedź jakości świadczonych usług.

Firma administruje kilkudziesięcioma osiedlami w czterech dużych miastach (Warszawa, Gdańsk, Wrocław i Kraków). Czy ktoś z Was korzystał już z usług tej firmy? Jaka jest Wasza opinia?

Tagi: ,
Napisano w Sprawy osiedlowe
56 komentarzy, opinii i uwag dla “redNet Management – administrator Osiedla Espresso
  1. Alosza pisze:

    Teraz, z tego co wiem to zmienili nazwę na Integrum. Poziom usług pozostał jednak na złym poziomie :) No ale nowi klienci może się jeszcze nie połapią…

    • Tomasz pisze:

      Dlaczego na złym poziomie? Jakie masz doświadczenia? Ja póki co nie mam złych doświadczeń, a wręcz przeciwnie. Dużo zależy od ludzi.

      • Alosza pisze:

        Wiesz co, jak byli u nas to generalnie czuliśmy że raczej bardziej pracują dla dewelopera niż dla nas. Ja rozumiem, że firmy zarządzające nieruchomościami chcą żyć z deweloperami jak najlepiej. Rynek jest jaki jest i każdy sposób na wejście na osiedle jest dobry. Ale gdy mieszkańcy stają do walki z deweloperem (takich sytuacji zdarza się mnóstwo) to oczekuje się że jednak administrator stanie po ich stronie. A nie będzie odwlekał sprawę i kręcił. Zgadzam się że dużo zależy od ludzi. Teraz mamy firmę o której różne opinie się słyszało, ale babka jest naprawdę profesjonalistką pod każdym względem.

        • Tomasz pisze:

          Nasz obecny administrator i zarządca z tej firmy są w porządku. Tzn. nie odczuwam by byli po stronie dewelopera, podchodzą do zgłoszeń obiektywnie.

  2. Stefan pisze:

    Na szczęście mieszkańców z ul.Marywilskiej na Białołęce ta firma juz nie jest administratorem, same problemy i brak kompetencji chyba ze ktos lubi zycie w nerwach i syfie to polecam ;-)

  3. Akuku pisze:

    Po tym zarządcy nie spodziewałbym się niczego dobrego zważywszy na ich opinię na rynku.

    • Tomasz pisze:

      @Akuku, a jakieś konkretne sytuacje znasz? W czy się nie popisał?

    • kasiawsf pisze:

      to ja tak z innej beczki

      czy ktoś wie dlaczego na naszym placu zabaw nie ma piaskownicy i huśtawki? czy maja die pojawić? to akurat dwa podstawowe elementy placu dla dzieci:) a może ktoś wie gdzie tu jest jakiś większy z piaskownica plac zabaw niż ten w parku Sowińskiego?

      • lokatorkaa pisze:

        Świeta racja kasiawsf piaskownica to Podstawa!!! A może ktoś wie dlaczego ogrodzony jest plac zabaw??Gdzie my rodzice mamy chodzic z dziecmi??kiedy rusza klub malucha?Nasz plac zabaw jest wielkim rozczarowaniem…

      • KAF pisze:

        Polecam Park Szymanowskiego, to ten obok Sowińskiego, tam gdzie są baseny odkryte. Pozdrawiam

  4. Emila pisze:

    Macie rację w kwestii tych miejsc parkingowych. Ja mam miejsce na poziomie -1 z boku też za ścianą i zanim cokolwiek zauważę zza kierownicy, to mi się już pół auta wysunie na drogę. Trochę się boję, że jak ktoś będzie jechał prosto, to zaraz będzie wymachiwał mi palcem i wyzywał od głupich bab, bo mu z podporządkowanej wyjechałam :( Napisałam dzisiaj maila do Administratora w tej sprawie i zobaczymy co odpowie. Jakby było organizowane jakieś zbiorowe pismo w sprawie luster, to ja oczywiście podpisuję się rękami i nogami. Póki co uważajmy wzajemnie na swoje auta, bo widoczność jest fatalna.

    • lokator_66 pisze:

      ja juz pisałem 2 razy i nic…

      • Emila pisze:

        A ja właśnie dostałam odpowiedź w sprawie tego parkingu. Administrator będzie rozmawiał najpierw o tym z deweloperem. Ja podpisywałam wczoraj jeszcze ostatni dokument dla Kaltera i też powiedziałam miłemu Panu inżynierowi o tym problemie. Stwierdził, że właściwie mam rację, ale trzeba tę sprawę przez Administratora załatwić, żeby wszystko było oficjalnie. W końcu o całą halę garażową idzie, a nie tylko o to jedno miejsce. Może będzie dobrze.

  5. Margo pisze:

    Moim zdaniem administrator jest kiepski. Klatka B jest b. brudna, mieszkam od 2 tygodni i bez zmian. Jak nie pozamiatam „swojej” części korytarza to nikt tego nie zrobi. Brud jest rozmazywany mopem. Tak od 2 tygodni. To samo w garażu. Dziś wkurzyła mnie pseudo reklama VIP parkiet „Przepraszamy za hałas przy układaniu parkietu u lokatorów”. Kto wyraził zgodę na tak niechlujne przyklejenie kartki na drzwiach do klatki – pojęcia nie mam.
    I jeszcze drobiazg – wiercenie w nd rozumiem, każdy chce się wprowadzić, po 22 – trochę irytuje ale po 24 – przegięcie :-(
    Pozdrawiam sąsiadów!

    • Agnieszka pisze:

      nie wiem czy mamy jakiś wpływ na tą administracje. albo napisać do ronsona albo do nich. stanowisko ochrony jest przy przedszkolu i tam tez jest chyba pani która sprząta. nie wykonuj pracy za kogoś jeżeli mu płacisz. Mnie bardziej od brudu rażą budowlańcy, którzy są tak pijani, że strach wsiadać z nimi do windy.

      • Margo pisze:

        No ja mieszkam na 2 p. wiec z windy nie korzystam (no chyba że z garażu). Myłam ze 2 czy 3 razy żeby nie wnosić brudu z klatek. Następnym razem porozmawiam z administratorem.

  6. Lokatorkaa pisze:

    Drodzy Sąsiedzi, podobno zgłoszone przeze mnie usterki zostaną usunięte – taką odpowiedź uzyskałam od Administratora. Dokładne rozliczenie czynszów powinno do nas trafić na początku kwietnia.

  7. lokator_66 pisze:

    Dość ważnym problemem wg. mnie jest brak luster przy wyjezdzie z -1 poziomu garażu… Wyjeżdzając z boku NIC nie widać! Można doporowadzić do zdarzenia niebezpiecznego. Mam nadzieję, że administrator zrobic coś z tym !

    • Lokatorkaa pisze:

      Tak, to prawda. Też uważam, że w garażu powinny być lustra, bo w niektórych miejscach trzeba już wjechać na „skrzyżowanie” żeby zobaczyć czy coś jedzie z lewej. Wczoraj pytałam o to pracownika GW, ale chyba nie planują nic takiego. Może warto o tym napisać do administratora.

  8. Lokatorkaa pisze:

    My już odebraliśmy mieszkanie, w bloku na Radzanowskiej. W naszej klatce też zauważyliśmy pęknięcie płytki nad windą, drzwi na klatce wychodzące na patio obijają ścianę na drzwiami, gdyż nie ma żadnego „stopera”. Poza tym bramka od Radzanowskiej może być otwarta także z zewnątrz, bo przycisk jest w bardzo niefortunnym miejscu (nie wiem kto to wymyślił). Kosztów za takie usterki nie chciałabym pokrywać z funduszy mieszkańców… Trzeba to koniecznie zgłosić. Napiszę do RedNetu.

  9. karol pisze:

    Czy ktoś może mi podać adres mail do naszego administratora osiedla ?

  10. Ela pisze:

    Ja już jestem po, miałam inspektora i sporo swoich pomocników, którzy mieli kilka uwag, których nie zauważył inspektor. Całe szczęście nie są to poważne uchybienia, ale 30 dni trzeba czekać ;/
    Ale już bliżej niż dalej ;]

  11. Łukasz pisze:

    Witam

    Ja z kolei mam takie pytanie. Czy ktoś już z forumowiczów, którzy odebrali klucze, rozpoczął już wykończenie?

    Pytam, ponieważ rozpoczynam wykończenie jutro i chciałem się dowiedzieć czy może zamówiliście już kontener na „duże i twarde” odpady (gruz, itd.)? Jeśli tak, to jeśli byłaby taka możliwość to chętnie bym się dołożył i nie zamawiał już dla siebie.

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Łukasz

    • Karolina pisze:

      Panie Łukaszu,

      Ronson zapewnił kontener dla wszystkich mieszkańców. Umieszczony jest na patio. Nie trzeba zamawiać we własnym zakresie – śmiało można korzystać z tego. Gdy się zapełni, ochrona zamawia wywiezienie. Dziś np. był wymieniony.
      Wiem, bo już z niego korzystamy.

      Powodzenia!

  12. karol_zak pisze:

    A może ktoś wie jak wygląda sprawa czynszu i innych opłat ? Jaka będzie wysokość ? Do kogo będziemy to wpłacać itd. itp. ?

    • Tomasz pisze:

      Karol, będziemy wpłacać właśnie administratorowi, czyli firmie redNET. Myślę, że wyśle on do każdego pismo z informacją o stawkach za czynsz i pozostałymi informacjami co, gdzie i kiedy.

    • Emka pisze:

      W sprawie opłat zwróciłam się bezpośrednio do administratora. Dostałam dość szczegółowe rozbicie opłat i przy założeniu, że mieszka 1 osoba to wychodzi ok 7,70 zł/m2. Do tego trzeba doliczyć wywóz śmieci, garaż i prąd. lista opłat, którą otrzymałam nazywa się „Zaakceptowany Plan Gospodarczy”.

      A tak z innej beczki to mam pytanie, czy ktoś już wie, czy do garażu będzie można wjeżdżać z instalacją gazową??? Przy zakupie mieszkania dostaliśmy zapewnienie od Ronsona, że budynej jest do tego przystosowany!!!

      • karol pisze:

        W garażu podziemnym nie bedzie można tzymać samochodów z instalacją gazową. Pytałem o to w Ronsonie. Jeśli ktoś bedize trzymał samochód z gazem to tylko na własną odpowiedzialność… W garażach takich jak jest zbudowane Espresso regulują to jakieś tam normy i przepisy w dziale technicznym mówili dokladniej ale cieżko mi teraz dokladnie to przytoczyć

        • Emka pisze:

          Czyli jednym słowem zostaliśmy wprowadzeni w błąd.A dostaliśmy jasną informację przed zakupem mieszkania, że garaż jest przystosowany, a o zakazie lub pozwoleniu wjazdu z gazem będzie decydować wspólnota mieszkaniowa. Super. Mamy garaż z którego nie możemy skorzystać :-(

          • Tomek pisze:

            Jeszcze nigdy nie widzialem garazu podziemnego ktory zezwala na wjazd samochodow z instalacja lpg.rozszczelnienie sie instalacji jest ,alo prawdopodobne ale gdyby cos takiego sie stalo to jest to bardzo niebezpieczne…wymagaloby to ciaglego i silnego wywiewu…nie wiem kto zapewnil ze mozna wjezdzac z lpg do garazu ale tak jak pisalem wczesniej nigdy nie slyszalem by do zamknietego garazu podziemnego mozna bylo wjezdzac z instalacja gazowa…benzyna wycieknie i sie wypali, gaz sie ulotni zbierze w najnizszym miejscu i nasz nowy piekny blok szuflami bedziemy zbierac:(:(

          • rzetelna pisze:

            Nie ma budynków przystosowanych do samochodów z instalacją gazową
            Nie ma również, że ktoś wjeżdża na własną odpowiedzialność – bzdura!!!
            Na własną odpowiedzialność to może we własnym domu ale nie w budynkach wspólnie zamieszkałych przez mieszkańców.
            Jak można wciskać ludziom taką ciemnotę???
            Pozdrawiam

          • Artur_C pisze:

            Własna odpowiedzialność czyli jeśli cokolwiek się wydarzy to właściciel pojazdu poniesie konsekwencje (koszty) związane z usunięciem powstałych szkód – tak to rozumiem.

        • ToMeK pisze:

          parkowanie w garażu zamknietym poniżej poziomu terenu jest regulowane przez „warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki….” jest tam zapis, że aby samochód z LPG mógl wjechac do garażu musi być wentylacja mechaniczna sterowana z czujek detekcji LPG. wiec zasadniczo opcje są dwie:
          1. od początku nie było to planowane – wprowadzono cię w bład
          2. było to w projekcie, stad informacja od Ronsona a potem na budowie szukali oszczędności i jako że nie jest to instalacja wymagana przepisami zostało wycięte aby ciąć koszty. zamiast drogiej instalacji powiesili tabliczkę „zakaz wjazdu” i wszyscy zadowoleni… poza mieszkańcami.

      • Marta pisze:

        Hej,
        a jest tam napisane ile wynosi opłata za m.kw. czynszu przy założeniu, że mieszkają 2 osoby?
        Dziękuję z góry za odpowiedź :) Pozdrowienia

        • Emka pisze:

          Hej. Rozbicie kosztów jest następujące:
          - koszty zarządu nieruchomością wspólną – liczone za m2,
          - media indywidualne – liczone za osobę i m2,
          - garaż podziemny – w przeliczeniu na 1 miejsce postojowe.

          Ja napisałam do administratora, ale na adres konkretnej osoby, a nie na ogólny adres i po 1 dniu odstałam odpowiedź. Jest konkretna osoba wskazana do kontaktów po stronie administratora, a wszystkie dane sa wywieszone przy windach w bloku. Wcześniej też zadzwoniłam do tego Pana i nie było problemów z kontaktem.
          Pozdrawiam

    • Patryk pisze:

      mam na mailu zaakceptowany plan gospodarczy dla osiedla jeśli ktoś potrzebuje mogę przesłać na maila, wysłałem też do admina więc może Tomasz umieści :)

        • karol pisze:

          Czy cena podana w planie gospodarczym 45,88 zł dotyczy 4 msześciennych ? czy jest to cena 1 m sześciennego ?
          Czy z tej tabeli wynika że podgżanie wody 20 zł dotyczy 1 m sześciennego czy 2 m sześciennych ?? Nie wiem jak to do końca interpretować ??
          Prosze Was o wyjaśnienie…

          • Margo pisze:

            Z tabeli wynika, ze 20 zł kosztuje podgrzanie 2 m3 wody.

          • Emka pisze:

            Wg mnie to 45,88 zł jest stawką miesięczną przy założeniu, że mieszka 1 osoba i zużyje 4m3. Rozumiem, że jak miesięcznie zużyję mniej to będę miała nadpłatę a jak więcej to będę musiała dopłacić przy okresowym rozliczeniu. A 20zł to rozumiem, że administrator założył, że 1 osoba zużyje 2m3 ciepłej wody. czyli jeśli zgłoszona jest 1 os to do miesięcznego czynszu musisz doliczyć sobie 20zł.
            To jest moje rozumowanie. Ale najlepiej skontaktować się z samym administratorem.

          • Patryk pisze:

            Już tłumaczę :) suma z pierwszej tabeli x ilość m2 do tego cena za wodę z tabeli (kwota jest za 4m3) plus za podgrzanie 20zł plus 1,8 x ilość m2

      • Marta pisze:

        Piękne dzięki! My niestety do tej pory nie odebraliśmy mieszkania, więc mamy ograniczoną wiedzę. Mam prośbę o wyjaśnienie dot. kosztów zarządu nieruchomością wspólną, skąd to się wie jaki ma się udział? Rozumiem, że należy przemnożyć ten udział przez 4,75 :)
        Ostatnio w jednym z postów było napisane o stawce czynszu, że wynosi ok. 7,70 za metr kw. przy założeniu, że mieszka jedna osoba, ale nie widzę tego na tym planie, skąd to wynika?
        Nie do końca to ogarniam, więc będę wdzięczna za informacje. Serdecznie pozdrawiam

        • Emka pisze:

          zaznaczam, że to 7,70 to moje przeliczenia, a nie oficjalna informacja. Zakładając, że mieszkanie ma 57m2 i mieszka 1 osoba, to liczyłam to następująco:
          4,75zł x 57m2 = 270,75zł
          1,80zł x 57m2 = 102,60zł
          270,75 + 102,60 + 45,88 + 20 = 439,23
          439,23/ 57 = 7,71

          do tego trzeba doliczyć wywóz nieczystości. Garażu nie wliczyłam, bo nie każdy nowy mieszkaniec musi go mieć. Jeśli ktoś widzi w tym przeliczeniu błąd lub inaczej to liczy to proszę o info.

          pozdrawiam

      • Tomasz pisze:

        Patryk, w Twoim planie gospodarczym był błąd – koszty ochrony to dwóch pracowników, a nie jeden. Oto poprawna wersja http://espresso.waw.pl/wp-content/uploads/2014/04/Espresso-1-Zaakceptowany-Plan-Gospodarczy-poprawiony.pdf

  13. Ela pisze:

    Zastanawia mnie jedna sprawa a mianowicie część wspólna.
    Czy to nie my mieszkańcy stajemy się właścicielem budynku – z naszego czynszu będą szły fundusze na jej utrzymanie, również klatek schodowych. Czy nie powinniśmy zrobic oficjalnego odbioru również tej części?
    Z tego co czytałam z poprzednich komentarzy kilka osób zwróciło uwagę na pewne mankamenty na klatkach – nikt tego nie odebrał a potem to my musimy płacić za ewentualne poprawki.

    • Tomasz pisze:

      Tak, to ciekawy wątek, tzn. odbiór części wspólnej. Pytałem o to podczas odbioru (na klatce schodowej źle działała czujka ruchu załączająca oświetlenie) i nikt nie mógł mi odpowiedzieć na to pytanie. Zauważyłem kilka innych usterek na klatce, ubytki tynku, niedziałające oświetlenie itp. Nie wiem jak to jest na innych osiedlach. Może ktoś ma jakieś informacje w tym temacie?

      • karol pisze:

        Uwagi do części wspólnych trzeba podawać także podczas odbioru mieszkania. Jako usterki wpisuje się uwagi do swojego mieszkanie jak również i do części wspólnej

        • ToMeK pisze:

          my zauważyliśmy NAPRAWDE nieestetyczne malowanie i połączenie miedzy sufitem i ścianą. zwróciliśmy uwage to nam człowiek z budowy w dość niemiły sposób odpowiedział, że części wspólne nie podlegają pod nasz odbiór to będzie odbierał Inspektor

  14. lokator pisze:

    Okres próbny przed nimi, pierwsze miesiące pokażą na co ich stać, czy poradzą sobie z naszymi problemami, a my jako wspólnota mieszkańców zawsze możemy w późniejszym okresie zmienić administratora, których jest wielu na rynku.

    • Tomasz pisze:

      Zgadza się, na administratora mamy bezpośredni wpływ. Napisałem wczoraj do nich o błędzie na stronie. Na razie cisza, ale jest weekend. Czekamy :)

1 Pingi/Trackbacki dla "redNet Management – administrator Osiedla Espresso"
  1. […] Patrykowi wiemy już jakie będą koszty utrzymania osiedla i mieszkań. redNet (nasz administrator) przygotował plan gospodarczy dla Osiedla Espresso. Są tam szczegółowo […]

Ankieta

W której klatce Osiedla Espresso zamieszkasz?

  • Zanim zapiszemy Twój głos, odowiedz na pytanie - jak nazywa się centrum handlowe położone najbliżej osiedla?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...
Zapisz się do newslettera
Będziesz musiał/-a aktywować subskrypcję klikając na link, który wyślemy Ci w wiadomości e-mail.